Waarom kost een glaasje Spa rood in de kroeg (bijna) net zo duur als bv Sinas of een borrel jonge jenever?

Spa rood is qua inkoop toch vele malen voordeliger en in de supermakrt is een fles spa ook goedkoper dan een fles sinas.

Toegevoegd na 9 minuten:
Je krijgt als Spa rood drinker toch het gevoel dat je teveel betaald. Het is voor de jeugd ook intressanter om een biertje te kopen: is toch net zo duur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (9)

je betaalt primair voor de service niet voor levensmiddelen in een cafe of kroeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het in de horeca voornamelijk draait om geld verdienen. Dus ook aan mensen die Spa rood drinken wil men geld verdienen, zo simpel is het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit een borrelfles komen ten eerste meer glasjes. Maar verder heeft de eigenaar te maken met andere kosten deze moeten betaald worden uit de opbrengst van de verkopen. Veel verkochten producten kunnen een hogere prijs opbrengen
13 jaar geleden
In de horeca betaal je vooral voor de 'gastvrijheid'. Echter, als je je Spa (of een ander merk) niet met het flesje geserveerd krijgt is de kans groot dat je belazerd wordt met kraanwater waar een paar bubbels aan toegevoegd zijn met een koolzuurautomaat. Zo maak ik spotgoedkoop thuis mijn 'Spa rood' ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast de variabele kosten (een flesje spa, een flesje sinas, een glas biertje of glas jenever) heb je de vaste kosten (huur of hypotheek café, personeels-kosten, elek. verbruik e.d.)
Wanneer we de vaste kosten omslaan over alle consumpties dan kom je allicht op €1,10 (ik noem maar wat).
Daarboven op komt dan de consumptie zelf.
Dus feitelijk zou een glas kraanwater je al op €1,10 moeten komen te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frisdrank heeft in barren over het algemeen dezelfde prijs. Chocomelk, fristi, icetea zijn meestal iets duurder vanwege de inkoopprijs. Je wilt als ondernemer minimaal 3 keer over de kop met je inkoopprijs. De reden om fris een en dezelfde prijs te houden is punt 1 omdat het qua inkoop niet heel veel verschilt en punt twee je maakt het makkelijker voor gasten en je personeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze je flesje onder de kraan moeten vullen.
13 jaar geleden
Mensen blijven het toch wel drinken. Als jij na een lange wandeling trek hebt in een spa rood, en je ziet een cafeetje waar ze spa rood verkopen, koop je het toch wel. Of het nou 2 euro is of 1.50 daar sta je op dat moment gewoon niet bij stil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spa rood?? je bedoelt bubble water, water met koolzuur, club soda. :). Maar inderdaad het meest dure drankje. Niet alleen in de kroeg, ook in de supermarkt is het absurd duur hoor, het blijft gewoon water met toegevoegd gas. En voor de andere koolzuurhudende drankjes geld een beetje hetzelfde, JA! die zijn duur betaald. Waarom? je betaalt niet voor het drankje maar voor de gastvrijheid en service.