Bestaat er een evenement waar je zelf je voedsel kunt verkopen?

Ik weet dat er festivals bestaan waar voedsel uit wagens wordt verkocht en dergelijke, maar ik vroeg me af of er ook een evenement bestaat waarbij particulieren zelf hun eigengemaakte hapjes kunnen verkopen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Zodra je voedsel gaat verkopen, moet je aan allerlei strenge hygiene eisen voldoen.

De NVWA (de keuringsdienst van waren) controleert hierop, zeker als je als particulier dergelijke producten gaat verkopen. Elke jaar worden tijdens koningsdag kraampje gesloten en het eten wordt vernietigd. Ook ben je verantwoordelijk als je niet aan de eisen voldoet en mensen worden ziek. Dit wil je echt niet op je geweten hebben.

Hieronder het artikel van het nvwa.