Kun je zelfgemaakte kwarktaart invriezen?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik wil hem donderdag maken en zaterdag of zondag op kunnen eten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
11.6K

Het beste antwoord

Ja, maar doe er dan nog GEEN slagroom of andere decoratie op. De kwarktaart zelf is prima in te vriezen. Decoratie (vooral slagroom) die bevroren is geweest wordt een treurig zootje. Doe dat dus pas op het laatste moment voor serveren.
Hij heeft ook wel snel 24 uur nodig om te ontdooien in de koelkast, maar is zo in de koelkast wel enkele dagen houdbaar. Bedenk dus even of invriezen wel noodzakelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dit kan prima!

Als je het laat ontdooien neem daarvoor wel ruim de tijd en in de koelkast! :)

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U kunt een kwarktaart invriezen. Vries de kwarktaart in zonder garnering en verpak de taart luchtdicht. De kwarktaart blijft ongeveer drie maanden goed in de vriezer. Laat de kwarktaart in de koelkast ontdooien. Dit duurt tussen de 12 en 24 uur.

Toegevoegd na 34 seconden:
http://www.oetker.nl/baktips/kwarktaarten/kwarktaart-invriezen/