Ja, er zit wel een beetje theïne in (wat in feite dezelfde stof is als cafeïne). Want ijsthee in een pak wordt gemaakt met thee-extract als ingrediënt.

De Warenwet bepaalt dat frisdrank maximaal 350 milligram cafeïne per liter mag bevatten. Als de drinkwaar meer dan 150 milligram cafeïne per liter bevat moet dat gedeclareerd worden. Ook moet dan op het etiket worden vermeld ‘hoog cafeïne-gehalte’. Dit geldt niet voor gewone koffie en thee.
Amadea