Omdat ze zo ontwikkeld zijn. Zoals een vleestomaat gekruist is zodat ie meer vezels bevat.
Kwekers zoeken altijd naar manieren om nieuwe rassen te ontwikkelen, met positievere eigenschappen, en kruisen allerlei soorten.
Waar het verschil precies in zit weet ik niet precies, misschien een hoger gehalte aan smaakstoffen en/of een hoger suikergehalte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze op smaak worden geteeld bijvoorbeeld de cherrytomaatjes met een extra zoete smaak, afgestemd op kinderen: de zogenaamde snoeptomaatjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is dit ras nou eenmaal. En helemaal smaakvol zijn de cherrytomaten van je eigen bodem (of potten). Lijkt wel of ze allemaal een suikerklontje in zich hebben, zo lekker!