Hoe snel kom je aan na dagen eetbuien?

IK eet nu al 3dagen 6000+ calorieen. Ik heb last van eetbuien (sommige dagen gaan goed, sommige dagen slecht). Kom ik dan ook heel snel veel aan nu? Ik ben erg bang, ik doe mijn best het te stoppen met hulp maar het gaat nog niet altijd goed

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Erna55
5 jaar geleden
Je eet heel veel omdat je eetbuien hebt. Zou het je helpen om te weten hoeveel je daar nu mee aankomt ? Heb je dan meer controle over je eetbuien ?
Je hebt daar nu hulp bij, zeg je. Ik adviseer je om je eetbuien en angsten met je therapeut te bespreken.
Ritsuka
5 jaar geleden
Sta je onder behandeling?

Antwoorden (1)

Dat iszo niet te zeggen. Dat hangt van vele factoren af. Wat eet je tussen de eetbuien door? Gezond, veel? En hoeveel van dat? Beweeg je meer of minder, is het warm of koud, slaap je veel of weinig.
Bespreek dit met je behandelaar. Die kan jou dat allemaal precies vertellen. Pas wel op dat je niet te “panisch” en geobsedeerd bezig be t met wat je eet en niet eet kf met af allen en aankomen. Dat zal je eetprobleem niet helpen maar kan het juist verergeren. Hoe meer jij er druk om maakt hoe slechter jij je mentaal voelt enhoe meer eetbuien je dus kan krijgen.
Sterkte!
Sorry vergat nog iets. Afvallen is niet alleen calorien en met je eten bezig zijn. Veel mensen met overgewicht, eetstoornissen etc hebben mentaal dingen die ze dwars zitten. Dat kan echt van alles zijn en verschilt bij iedereen. Daar door ga je meer en vaker eten. Het troost of beloond je even even om daarna weer een schuldgevoel te krijgen. Zoek hulp bij een diëtist en eventueel bij een psycholoog. En nee dat is echt niet raar hoor!
Toegevoegd op 03 augustus 2018 19:25: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Sorry vergat nog iets. Afvallen is niet alleen calorien en met je eten bezig zijn. Veel mensen met overgewicht, eetstoornissen etc hebben mentaal dingen die ze dwars zitten. Dat kan echt van alles zijn en verschilt bij iedereen. Daar door ga je meer en vaker eten. Het troost of beloond je even even om daarna weer een schuldgevoel te krijgen. Zoek hulp bij een diëtist en eventueel bij een psycholoog. En nee dat is echt niet raar hoor!