Bij de C1000 verkopen ze een erg lekkere griekse witte kool rauwkost, heeft iemand een recept wat hier erg op lijkt zodat ik hem zelf kan maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Het beste antwoord

Witte-koolsalade.

Na lang experimenteren, en de gouden tip van een Duitse kok, eindelijk de juiste lekkere wittekool salade!!!!(voor bij de BBQ)

Ingrediënten:
*1 witte kool
*zout
*azijn ongeveer 5a6 eetl
*zonnebloemolie ongeveer 1 a 2 eetl
*1 ui
*Franse mosterd naar smaak (ik doe ongeveer 1 eetl)
*suiker (ongeveer 2-3 eetl
*gem peper

Hulpmiddelen:
*schaal
*snijplankje
*mes
*plastic schaal of vergiet

Voorbereiding:
1 Snij of schaaf de kool in dunne reepjes, en doe dit in een plastic schaal of vergiet.
Bestrooi met zout, en kneed met beide handen de kool net zo lang tot hij zacht en iets doorzichtig word.
2 Doe de kool in een vergiet en spoel het zout met koud water er af en laat de kool even uitlekken.
3 Snipper de ui fijn of snijd in halve dunne ringen .

Bereidingswijze:
1/ Maak van azijn, olie en mosterd en suiker een dressing.2/ Doe de kool hier bij en meng de dressing goed door de kool.3/ roer de ui er door en doe de peper er bij.
Roer dit alles goed door elkaar, en proef even ,is het te zuur, dan wat suiker erbij, en te zoet, dan wat azijn erbij.
Zet dit nog even in de koelkast zodat de smaak goed in de kool kan trekken.

Serveertips
Dit is DE salade voor bij de BBQ!!!!!!!Volgens de Duitse kok is de koolsalade op deze manier bereid beter voor de maag.
Je kunt ook voor de afwisseling 1 gesnipperd augurkje erdoor doen, en of 1 gesnipperd appeltje, en of stukjes rode paprika. Heel feestelijk, stukjes cashew of walnoten erover strooien.

Toegevoegd na 3 minuten:
Griekse witte koolsalade.

Ingrediënten voor 4 personen
- Zakje gesneden witte kool
- Worteltjes
- Komkommer
- 1/3 azijn en 2/3 olie
- suiker, peper, zout

Voorbereiding
Maak schijfjes een gedeelte van de komkommer (niet helemaal) en rasp een tweetal worteltjes.
Breng de azijn, olie, peper, zout en suiker in een pannetje aan de kook, zodat de ingredienten goed opgelost zijn in de olie / azijn. Laat deze dan afkoelen.

Bereidingswijze
Breng de gesneden witte kool, de geraspte worteltjes en de komkommerschijfjes bij elkaar en giet hierover de dressing van azijn/olie. Laat het afkoelen in de koelkast (de dag erna is de salade altijd het lekkerste!!!)

Serveertips
Serveren met groene pepertjes