Wie heeft er wel eens ijsbergsla soep gehad en is dat nu echt lekker?

Ik wil vandaag wel eens wat anders met de ijsbergsla doen en nu kwam ik op internet wat recepten voor ijsbergsla soep tegen. Ik wist niet eens dat dit kon met sla dus ik ben wel benieuwd of dit inderdaad ook de moeite waard is om te maken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Het beste antwoord

Ik denk dat je het beter soep met ijsbergsla kunt noemen. Zoals je ziet in de recepten, moet je verschillende ingredienten gebruiken om een smakelijke soep te verkrijgen, maar die krijg je niet alleen door de vrij smaakloze ijsbergsla te gebruiken.
Persoonlijk zie ik de ijsbergsla gewoon als vulling voor de soep. Er zijn wel betere smaakmakers te verzinnen als ijsbergsla.
Maar ja receptenbedenkers verzinnen ook vaak maar een eind weg. Het boekje moet toch volume hebben, net zo als de "ijsbergsalade soep"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

IJsbergsla soep heb ik nog niet gegeten ,maar soep van gewone sla wel,het is niet mijn favoriete soep maar het is wel te eten,alleen de sla blaadjes verleppen eigenlijk helemaal met gewone sla soep,misschien de ijsbergsla niet zo omdat deze iets steviger van structuur is.
probeer het gewoon uit zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de icebergsla fijn snijdt en als de soep bouillon of groentensoep is (misschien ook paddenstoel ofzo)en je roert het erdoor als de soep klaar is,zodat hij nog iets knapperig blijft,moet het wel kunnen denk ik.Als je eens iets anders wilt met icebergsla kun je er ook stamppot van maken net als stamppot rauwe andijvie.Alleen neem je dan i.p.v. andijvie dus icebergsla.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Dat is inderdaad erg lekker, dat heb ik ook wel eens gemaakt. En dan met geroosterde pijnboompitten en stukjes hardgekookt ei.
amc
14 jaar geleden
Een idee! Is ook lekker met blokjes kaas en stukjes zongedroogde tomaat.Wat eten we weer lekker hè?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm..krijg spontaan trek!
IJsbergsla bestaat voor 99 % uit water en heeft verder ook weinig smaak. Als je die gaat koken voor de soep, maak je de knapperige structuur kapot. Er blijft dus niets over. IJsbergslasoep van alleen ijsbergsla is groenig water dat waarschijnlijk een beetje naar ijsbergsla ruikt. Natuurlijk kun je er met zout, kruiden, bouillon, vlees(balletjes) etc. nog best iets lekkers van maken en dat ijsbergslasoep noemen. Ik zou de ijsbergsla liever niet koken. Soep van gewone sla ken ik ook niet. In Artis is een aquarium voor een zeekoe. Die krijgt 20 kropjes sla per dag. Dat water ziet er groenig en niet zo fris uit.