Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe reageert het menselijk lichaam op uien?

Treden bij iedereen dezelfde reacties op?

13 jaar geleden
in: Koken
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er helemaal van af wat je met die uien doet. Ik kan me wat dingen voorstellen die nogal ongemakkelijk zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uien zorgen voor gasvorming in de darmen. Je hebt dus veel winderigheid en je ontlasting zal soepel verlopen omdat ze vezelrijk zijn. Bij het snijden ervan komt ook een gas vrij doordat je de cellen beschadigt. Als je verkeerd snijdt, dus met het snijvlak vrijliggend onder je ogen, gaan door dit gas je ogen tranen. Als je de ui dus eerst door de helft snijdt en dan schilt en de snijkant op de snijdplank legt, zullen je ogen niet tranen. Ik snijd zo kilo`s weg zonder één traan te moeten laten. Sta ik echter naast een ongeoefende uiensnijder, komen bij mij ook de tranen.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ha, die Annswers;

De bekendste reactie is wel het tranen van de ogen bij het snijden. Een andere is dat een doorgesneden ui op je nachtkastje zou helpen de luchtwegen tijdens de slaap open te houden bij verkoudheid. Maar niet iedereen is even gevoelig voor de stoffen die uien afscheiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Is met veel ui-wen eten dat dan veel moet winden laten. Dus dat dan gaat stink naar ruften.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding