Wat is de beste manier om chocolade op te laten harden en hoe lang duurt het?

Ik moet voor morgen 2 cakes hebben met chocoladelaag, hard. Maar kunnen maar een voor een in de koelkast vanwege plek. Hoe lang duurt dat harden? En kan het beter in de koelkast of vriezer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
28.3K
jc54
10 jaar geleden
Buiten is momenteel één grote koeling.....
Reddie
10 jaar geleden
Dacht ik ook. Kouder dan in de koelkast.

Antwoorden (2)

In een uurtje is het wel hard . Niet in de vriezer ! Dan zal de cake ook bevriezen en word hij vervolgens niet mee rlekker .In de koelkast dus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Chocolade dient eerst getempereerd te worden, dit is een voorkristalliseer proces waarbij de juiste homogene structuur verkregen word. Hierbij moet je de chocolade eerst verarmen tot 50 graden vervolgens af laten koelen tot 18 graden, daarna verwarmen tot 30 graden alvorens het te verwerken. In geen geval de koelkast gebruiken.