hoeveel calorieen zitten in een hele galia meloen?en een cataloupe meloen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
24K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geen idee.
Per dag is 2 x fruit het advies.
Een appel, portie aardbeien, stuk meloen bv. Het gaat niet alleen om de calorieën, het gaat ook om suiker en fruitsuiker is puur natuur , natuurlijk , maar net zo goed suiker. en teveel fruitsuiker is ook teveel. Dus matigen is ook hier het beste antwoord.
Een keertje 3 porties ergens van nemen , fruit dus , is niet zo erg hoor maar het moet geen gewoonte worden.
jc54
5 jaar geleden
Het aantal calorieën in een hele meloen is afhankelijk van de grootte en de rijpheid van de vrucht.

Antwoorden (1)

Een gemiddelde galiameloen weegt 1 kilo. Dat gewicht levert 230 kilocalorieën. Want per 100 gram krijg je met galiameloen 23 kilocalorieën binnen.

Een gemiddelde cantaloupe weegt 2,5 kilo. Dat gewicht levert 850 kilocalorieën. Want per 100 gram krijg je met cantaloupemeloen 34 kilocalorieën binnen.
Amadea