Welke voedingswaren zijn gezond maar ook niet ongezond?

Als ze bestaan ook dat is de vraag

Zelf denk ik aan witbrood misschien

Toegevoegd na 2 minuten:
iK BEDOEL dus niet gezond------niet ongezond

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

een kroket
zitten goede stofjes in
maar ook ongezonde
de kroket is ook gefrituurd
en, mits in de goede olie, bijzonder lekker van smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat geldt eigenlijk voor de meeste voedingswaren. Alleen witbrood eten is niet gezond, een dieet zonder koolhydraten is ook niet gezond. In dat geval is het heel gezond om witbrood te eten. Het gaat dus om de combinatie van voedingsmiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water.

Qua voedingswaarde is water niet gezond, maar ook absoluut niet ongezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
water is vooral: noodzakelijk.
we kunnen niet zonder.
valt eigenlijk niet onder de categorie on-gezond.
in principe is niks ongezond of heel gezond
als je het maar met mate eet en heel gevarieerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn niet zo zeer de voedingswaren maar meer de stoffen zie er inzitten en de variatie zodat je alle nodige stoffen binnen krijgt voor een gezond lichaam.
Het is dan ook meer een combinatie ,schijf van 5.
De meeste voedingsmiddelen bevatten stoffen die essentieel zijn voor de opbouw en het onderhoud van een gezond lichaam. Het komt echter ook vaak voor dat naast die wenselijke stoffen ook bepaalde stoffen in de grote concentratie aanwezig zijn )zout, suiker en vet zijn de bekendste' Nu hebben wel dat weliswaar allemaal nodig maar niet in zulke grote hoeveelheden.
In de basis zijn dus alle voedingsmiddelen voorzien van voor ons lichaam belangrijke stoffen. Het samenstellen van een gezond voedingspatroon is dus een juiste selectie tussen de voorhanden zijnde levensmiddelen in de juiste verhouding tot wat het lichaam vraagt.
Voor iemnand met een kantoorbaan zal dat anders zijn dan iemand met een zwaar beroep.
Als je echt voorbeelden zoekt, kijk dan naar voedingsmiddelen waar weinig )vet, suiker, zout, kleur, geur en smaakstoffen inzitten. Matzes, rijstwafels etc. zijn wat voorbeelden. vooral vezels en verder weinig voedingswaarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Witbrood is niet ongezond! Het bevat dezelfde voedingsstoffen als bruinbrood of volkorenbrood. Dus witbrood bevat koolhydraten, vezels, B-vitamines en mineralen als ijzer, jodium en zink. Maar in bruinbrood zitten méér van deze belangrijke voedingsstoffen. Daarom is het goed deze broodsoorten af te wisselen. Alleen witbrood eten kan als de rest van je voeding maar gezond is. Belangrijk is om er extra op te letten dat je dan wel genoeg vezelrijke producten eet zoals fruit, groenten, volkoren pasta, peulvruchten en zilvervliesrijst.
Zo is het ook met allerlei luxe producten die je eigenlijk alleen eet omdat het zo lekker is,maar die qua voedingswaarde niet veel toevoegen zoals bijv. gebakjes, taart, snoepgoed, snelkookrijst, frisdrank en niet te vergeten snacks.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is dus zaak om eigenlijk 'ongezonde' producten, met mate te eten. Een keertje kan niet kwaad, ze zijn op zich ook niet ongezond, maar wel als je ze dagelijks zou eten en de echt gezonde producten minder.
amc