Heeft een hoge temperatuur, nadelige gevolgen voor citroenzuur?

Toegevoegd na 2 uur:
ik ben bezig met het conserveren van boulanger en heb het probeerd met citroenzuur, maar het is mis gegaan. nu wil ik weten waaran het precies ligt
ik ga van uit dat de reden misschien de temperatuur toename kan zijn. zoek info op het net maar vindt niks bijzonder.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Nee, citroenzuur is volgens mij redelijk stabiel.

Toegevoegd na 7 minuten:
Boven de 175 graden wordt het afgebroken doordat de verbindingen tussen H (waterstof) en C (koolstof) verbreken.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het vlampunt ligt bij 345 graden, dus citroenzuur zal ook niet zo snel ontbranden.

Toegevoegd na 3 uur:
Ik denk niet dat de hoge temperatuur een probleem is. Als je het water met citroenzuur kookt (100 graden) wordt het niet afgebroken en citroenzuur en aubergine gaan wel samen.

Wil je het in zuur inmaken? Dan zou je ook azijnzuur kunnen proberen. Wil je het niet persé in zuur inmaken, dan kan je het wellicht beter wecken (luchtdicht afsluiten).