Kun je wortelen uit pot door de soep doen?

Ik heb nog worteltjes uit pot over van gisteren, maar ik heb geen zin om het weer zo te eten en ik heb zin in soep. Weggooien vind ik ook zonde, dus ik vroeg me af kan ik het niet door de soep heen doen? Ik ga dadelijk zelf soep maken, dus dat ik ze er doorheen pureer. Of smaakt dat nergens naar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ja hoor, kan prima. Goed gebruik van restjes, doe ik ook altijd met soep

Antwoorden (3)

Als de wortelen uit pot ook goed smaken moet dit prima kunnen, zorg er dan wel voor dat je de juiste hoeveelheden aanhoudt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor, dat kan, je kunt eigenlijk allerlei groenten in je soep doen.
Een ui klein gesneden erbij of prei klein gesneden, die blijft wat steviger. Een paar roosjes van de bloemkool of broccoli er bij kan ook.

Ik zou het trouwens niet allemaal pureren, behalve als de worteltjes erg zacht zijn.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat kan goed. Zorg er dan wel voor dat de andere ingrediënten niét zoet zijn, om de smaak in balans te houden. Doe er ook wat pittigs bij. Zelf zou ik denken aan knoflook, (bleek)selderij. Of het moet juist een zoete soep worden, en dan kan je er bijvoorbeeld pompoen en rozijnen bij doen. Ook erg lekker!
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rozijnen in de soep? dat ken ik nog niet, wel pinda's in de sla :)
Amadea
10 jaar geleden
Dat lijkt mij niet lekker, pinda's in de sla. Wel pijnboompitjes en feta, mmmm.