Hoe werkt de Senseo melkopschuimer?

Hoe komt het dat het wieltje draait om de melk op te schuimen.

5 jaar geleden
2.9K
snelgoed
5 jaar geleden
Maar waar zit dat motortje. De elektriciteit zit in de voet en het wieltje is daar los van.
Utrecht
5 jaar geleden
Inductie. Het wieltje heeft een magneetje.

Antwoorden (1)

Hoe het komt dat het wieltje draait is simpel te verklaren als iets van elektrische aandrijving wat achter het wieltje zit in de vorm van een klein elektrisch motortje. Maar vergeet al deze achtergrond informatie want de crux zit 'm in dat wieltje wat iets weg heeft van een rond gebogen veertje, dit ronde veertje zorgt ervoor dat er lucht door de melk wordt geroerd zodat er een luchtige massa ontstaat die jij melkschuim noemt.