hoe kun je het beste een hard gekookt ei pellen?

dat de schil er gemakkelijk af gaat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een ei moeilijk te pellen is , is het een lekker vers eitje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed om te weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed, Nelly3, een schaars goed hier in Nederland...

Het beste antwoord

Je moet het ei na het koken even laten 'schrikken' (even onder de koude kraan houden).

Daarna met het bovenkantje op je bord/tafel tikken zodat er barstjes onstaan, vanaf daar pellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

klinkt heel stom maar een klein gaatje maken boven op even in blazen en dan pel je ze makkelijk.

Toegevoegd na 3 minuten:
en:e kookt je eieren gewoon zoals je normaal doet. Maar dan komt de truuk. Giet het kokende water eraf.Neem een lepel en sla in elk ei een deuk.Laat er nu heel koud water over stromen. De eieren imploderen nu een beetje en laten gemakkelijk los van hun schil met pellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De schaal van het ei stuk rollen op een ondergrond. Daarna is het ei zeer makkelijk te pellen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo doe ik het ook, werkt perfect. Haal de schil in éen stuk eraf en zonder gepeuter. +
Als het vers is, kan dat heel moeilijk zijn! (hoe ouder het ei, hoe makkelijker het pelt)
Het beste is, volgens mij, meteen na het koken enorm laten schrikken...
Dat doe je door een kokend heet ei onder een ijskoude kraan te houden (of in een ijzig badje te dompelen)
Dat scheelt enorm bij het pellen. Verder een beetje voorzichtig. Aanvoelen of het glad voelt onder de gebroken dop, in dat geval een beetje schuiven. Als het stroef is voorzichtig, anders neem je het halve ei mee...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor je het ei in de pan doet, er een klein gaatje in maken. na het koken moet je hem uit het hete water scheppen en in een glas koud kraanwater doen.
nu " schrikt" het ei van de kou, en gaat de schil loszitten

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gaatje kan je met een punt van de vork er in maken, of met een eierprikker doen. maak het gaatje aan de onderkant van het ei ( de meest platte kant)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na het koken afgieten en koud water erop, afgieten en weer koud water erop. Zo koelen ze snel af en dan sla ik het ei met een ferme tik op het aanrecht en rol hem met lichte druk heen en weer zodat de schil helemaal barst, rondom. Je haalt nu de schil er snel en gemakkelijk van af.
amc
13 jaar geleden
koel het ei onder stromend water
tik de schaal aan alle kanten los
doe ik tegen de gootsteenrand
pel heel makkelijk het ei
klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij doen altijd...
na het koken ijskoud water...
en dan de ei door midden snijden zo kan je vervolgens heel goed pellen..