Kun je darmklachten krijken als je kraanwater in Italië drinkt? En zijn hier pillen tegen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
water in spanje dat is echt vies
daar moet je zelfs je tanden poetsen met fleswater

Het beste antwoord

Ja dit kan. Om die reden wordt het drinken van kraanwater in Italië afgeraden. Je kunt beter kunt flessen mineraalwater kopen. Let er wel op dat de fles goed verzegeld is.

En als het toch misgaat:
Als stopmiddel tegen diarree worden loperamide capsules of tabletten. aangeraden.

(bron GGD)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat zou best eens kunnen want: "Geen enkel land ter wereld consumeert meer flessenwater dan Italië"........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi ik woon in italie
in italie kan je gewoon kraanwater drinken zonder dat je aan de race raakt
in sommige gebieden in italie zit meer kalk in het water maar dat geeft geen darmproblemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd flessenwater kopen in zuidelijke landen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf regelmatig in Italië geweest, van de Alpen in het noorden tot Sicilië in het zuiden, en overal daartussen. In grote steden en in kleine gehuchtjes.

Overal heb ik gewoon water uit de kraan gedronken.

Soms smaakt het wat vies omdat het gechloreerd is, of omdat er veel kalk inzit - maar bacteriologisch gezien is het altijd schoon.

Ik heb dan ook nog nooit problemen gehad.
Cryofiel
13 jaar geleden
Dit is in principe niet nodig binnen de EU, hoewel er soms door reisorganisaties nog wel tegen gewaarschuwd wordt. Flessenwater drinken is dan ook altijd safe, maar als je geen baby of zwakke bejaarde bent, is het water doorgaans OK, en wordt je er zeker niet zwaar ziek van. Als je dat wel geworden bent, is dat eerder van het eten, verwacht ik.

Sterkte in ieder geval.... als je nu ziek bent, zou ik voor de zekerheid toch water uit flessen drinken... en als je aan de diarree bent, zeker veel drinken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
voor je aan de loperamide e.d. gaat(ook dit heeft bijwerking!).

neem de diarree voor lief en ga er goed voor zitten op de wc. drink geen water meer uit de kraan(als je zeker weet dat het daarvan komt). en eet vezelrijke voeding(let op dat van het stokbrood en de olijfolie je ontlasting ook hard gaat!).

dan moet het met 1 hooguit 2 dagen over zijn.