Restaurant De Pastinaeck in Amersfoort.
Is zich gaan specialiseren in de oer hollandse keuken.
Dit restaurant is bekend van het laatste seizoen Mijn tent is top van Rtl4 op tv.
Uiteindelijk won De Pastinaeck het hele seizoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Pannekoekenhuis? xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dorius in Amsterdam stond er altijd om bekend; verder heb je nog Haesje Claesje in Amsterdam (lunchzaak).
Qua sfeer is er het Schaep met de Vijf Poten op het Leidseplein en Restaurant de Vijff Vlieghen aan de Spuistraat (wel dikke portomonnee meenemen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Hotel-restaurant) De Roode Leeuw in Amsterdam.

Dit hotel-restaurant wordt veel bezocht door toeristen, maar ‘ook zeker door locals’. De kok interpreteert hier namelijk oer-Hollandse gerechten ‘op een culinaire manier’ – en met succes, want het gebodene is ‘van zeer goede kwaliteit’. De inrichting en daarmee de sfeer is in De Roode Leeuw ‘op het oubollige af’ met de ‘grote houten koetsen’ en ‘veel koper en pluche’. De ‘klassieke knipmesobers in kostuum’ dragen hieraan ook bij, maar hun service is gelukkig ‘ouderwets goed’.