Kan/mag ik in een cafetaria een half portie bestellen i v.m ziekte?

Normaal portie is teveel.

5.4K
jc54
2 maanden geleden
Ja hoor, dat kan en mag. In veel caferaria's kennen ze ook een kinderportie friet (of patat).
Em wat je niet op kan laat je gewoon staan.
LeonardN
2 maanden geleden
Je kan en mag alles. Maar zou je vraag niet meer moeten zijn of je een halve portie af kan dwingen met een gereduceerde prijs?
Want daarop is het antwoord nee.
Het kan zijn dat een cafetaria eraan meewerkt, maar dat hoeven ze niet.
Er zullen legio mensen zijn die, ziekte of niet, bepaalde porties niet op kunnen.
Ritsuka
2 maanden geleden
Kun je altijd vragen
Vortexxx
2 maanden geleden
"Je zou natuurlijk ook wat je overhoudt in de koelkast kunnen bewaren om een of twee dagen later alsnog op te eten."
Friet is niet te knagen nadat het na een paar dagen in de koelkast is geweest, geldt ook een beetje voor de frikandellen / kroketten / kaassoufflés
tinus1969
2 maanden geleden
Half portie vragen mag best, maar aangezien de kosten niet (alleen) zitten in de snack zelf, zul je wel de volle prijs moeten betalen.
tinus1969
2 maanden geleden
Overigens, als je ziek bent, is het dan wel verstandig om cafetaria voer te halen?

Antwoorden (1)

Je kan en mag van alles, en zeker wat je hier vraagt. Echter dat zegt niet dat de ander verplicht is daaraan te voldoen. Vragen staat altijd vrij.
Ook kan je niet verwachten/eisen dat je minder hoeft te betalen voor een kleinere portie.
Toegevoegd op 16 februari 2024 12:49: tekst
2 maanden geleden