Hoe krijg ik noten in kleine stukjes?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
9.2K
jc54
6 jaar geleden
Goed kauwen.
dudemeister
6 jaar geleden
- hakken op snijplank
theedoek op keukenblad
noten erop - aan 1 kant
dichtvouwen
met deegroller erop meppen
met zware kookpan erop zetten - met een klap
met houten snijplank er op meppen

Antwoorden (4)

Met een hamer kan, maar met een groot mes , hakmes , kun je er op leggen en drukken. Noten worden stukjes noot, gebeurt soms ook met een notenkraker als je teveel kracht zet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het makkelijkst gaat dit in de keukenmachine of in de blender als je die hebt.
Dan kan je ze in kleine stukjes hakken en zelfs tot meel/poeder vermalen.
Heb je een vijzel, dan kan je het ook daarin doen.
Je kunt ze ook in een plastic zak doen en er met de deegroller of hamer op slaan, of met iets anders zwaars.
Tenslotte kan je ze ook met een scherp mes aan stukjes snijden, maar dit is een stuk arbeidsintensiever.
amc
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik wil stukjes, geen poeder, als ik ze in de blender doe wordt het veel te fijn of zelfs pasta.
amc
6 jaar geleden
Heb je dan geen pulse-knop op jouw blender....hiermee kan je stootsgewijze hakken en de noten ook grof laten hakken. Je hoeft niet altijd te malen tot poeder.
Ik leg noten als ik ze in stukjes wil hebben tussen een theedoek. En dan een paar keer stevig met een deegroller eroverheen.
Werkt snel en makkelijk. En je houd er echt stukjes van over. Perfect voor door een gerecht heen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Daar gebruik ik een plastic raspmolentje voor. Die heeft drie verschillende maalaccessoires en is daardoor voor zowel grove als fijne maling geschikt. Zijn nog steeds te koop: https://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1291/1291000.gif ('k weet niet van wanneer deze aanbieding was, maar dan weet je in elk geval hoe het eruit ziet wat ik bedoel; zelf heb ik een oranje exemplaar - dus uit eind zeventiger jaren van de vorige eeuw...).
Amadea