Ik wil een cake bakken waarin ik de roomboter kan vervangen door vloeibaar bak- en braadmiddel. Maar wat is de verhouding boter-b en br. middel?

Dit i.v.m. een te hoog cholesterol.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt heel goed een vloeibare boter gebruiken voor cake, het is inderdaad beter dan hard vet maar cake moet ook smaken. Daarom is roomboter het lekkerst. Neem dus wel een vloeibare boter die ook lekker smaakt, zoals de Blue Band met roombotersmaak. Het zijn lichtpaarse flesjes. Ik neem aan dat je geen vloeibaar product als Croma bedoelt, dus die bedoeld is voor vlees met jus..... dit is echt niet lekker. Ik heb ook wel eens cake gebakken met vloeibare boter omdat ik iemand op visite kreeg die op cholesterolarm dieet zat. Ik had daarvoor de Blue band met botersmaak en de cake was prima gelukt en nog lekker ook. Ik heb nagezocht in een bakboek en daarin stond aangegeven dat 110 ml. vloeibare boter te vergelijken is met 100 gr. vaste boter. Voor een cake met 200 gr. boter had ik toen 220 ml. vloeibare genomen. De cake was prima gelukt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100