Hoelang is een rijpe schoongemaakte ananas houdbaar in de koelkast?

Het gaat om een verpakt in plastic zak, schoongemaakte rijpe vrucht. Vergeten in de koelkast.

Toegevoegd na 22 uur:
Hartelijk dank voor de diverse tips!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
15.8K

Antwoorden (3)

Een aangesneden ananas, kan je het best bewaren in de koelkast. De beste manier om ananas in de koelkast te bewaren, is om de ananas eerst in kleinere stukken te snijden. De stukken ananas kunnen dan in een luchtdicht bewaarbakje gedaan worden en in de koelkast gezet worden. De stukken ananas is ongeveer 4 tot 5 dagen houdbaar in de koelkast. Verse ananas uit de koelkast is het lekkerst wanneer je hem eerst weer op kamertemperatuur laat komen.
fremar
6 jaar geleden
Een verse ananas kan je beter niet in de koelkast bewaren....wél als hij al aangesneden is. Het is een exotische vrucht en kan niet goed tegen de kou. Als je ananas te koud bewaart, kan er lage temperatuurbederf optreden.Hij zal dan van binnenuit gaan rotten. Ik zou zeggen...snijd hem eens door en kijk of dit het geval is.
Ruik er eens aan als hij er nog goed uitziet en proef desnoods hoe hij smaakt.
Als je zintuigen hem goedkeuren, kan je hem gewoon eten.

Koop je de volgende keer weer eens een ananas, dan kan je hem het beste bij kamertemperatuur bewaren en op zijn kop wegzetten. Daarvoor snijd je wel eerst de kroon weg, om dit makkelijk te doen. Door het lange transport zijn de sappen namelijk onderin gezakt en die kunnen zich op deze manier weer door de hele vrucht verdelen. Op zijn kop wegzetten, scheelt echt in smaak!

Ananas kan je overigens ook erg goed invriezen. Snijd hem daarvoor in stukjes en leg die op een vel bakpapier op de snijplank. Zet de plank dan in de vriezer en let op dat de stukjes elkaar niet aanraken. Als ze bevroren zijn kan je ze zo in een diepvrieszakje doen. Zo plakken ze niet aan elkaar en in een zip-lock zakje kan je bovendien steeds zoveel je nodig hebt eruit halen. De rest kan je dan weer makkelijk terug in de vriezer leggen.
amc
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+1
Een aangesnede annenas kan je het beste in stukjes snijden en luchtdicht in de koelkast bewaren dan is die zo’n 2 dagen houdbaar.