Wat is een goed maar niet al te moeilijk recept, voor als je schoonouders komen eten maar je hebt zeer weinig ervaring met koken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
7.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik durf het zelf niet te zeggen aangezien ik zelf ook zo'n beginneling in koken ben.
Maar heel veel succes alvast. Kan nog wel eens spannend zijn.
Ik weet nog wel wat ik toen deed. Opbiechten dat ik nog even een keer goed zal oefenen (ze stonden onverwachts voor de deur) en aanbieden om wat lekkers te halen. Dus hebben we heerlijk van de chinees genoten haha.

Het beste antwoord

Laat het er vooral verzorgd uitzien. Dek de tafel netjes en doe een paar eenvoudige kleine gerechten.

Makkelijk voorgerecht is bijvoorbeeld "meloen met parmaham' (zie:http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hapjes/buideltje-van-parmaham-en-meloen-9599.html)
of 'insalata caprese'
(zie: http://www.smulweb.nl/909633/koken/recepten/Insalata-Caprese)
Dit kan niet mislukken!

Als hoofdgerecht doe je iets dat je al heel vaak hebt gemaakt en waarvan je weet dat het niet kan mislukken.

Als nagerecht ijs met verse vruchten (kan ook weinig mee misgaan)

Daarna nog een kopje koffie/thee met een bijzonder bonbon (misschien weet je partner wel waar ze van houden)

Zet een gezellig muziekje op en zorg dat de sfeer ontspannen is.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

chili con/sin carne
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
spaghetti met gerookte zalm is lekker, snel, en makkelijk.

allereerst fruit je bosuitjes in de pan, je kan het groene gedeelte ook gebruiken.
dan gehalveerde cherrytomaatjes erbij.
als dit prutje gaar is, doe je er gerookte zalmsnippers en creme frache bij, en klaar :)

Toegevoegd na 1 minuut:
moet natuurlijk creme fraiche zijn.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die wou ik voorstellen, maar dan zonder tomaatjes.
Echt zeer eenvoudig en erg lekker. Kan ook koud gegeten worden als salade.
+1
Wat ook erg lekker is en makkelijk te maken zijn de wereldgerechten van Knorr.
Een echte aanrader voor de beginnende koker is Kip Madras. Gewoon de aanwijzingen op de verpakking volgen en je heb binnen no time een heerlijk gerecht op tafel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit recept is erg lekker, maar is voor 2 personen dus verdubbelen met de ingrediënten voor 4 personen.

Snelle Boeuff.

Ingrediënten:

Ca. 300 gr. rundvlees reepjes,
100 gr. spekblokjes ( niet noodzakelijk),
1/2 doosje champignons,
1 pakje jachtsaus,
culinaire room,
1 kopje rode wijn,
peper en zout,
teentje knoflook,
1 kruidnagel,
1 laurierblaadje,
olijfolie,
scheutje madera ( niet noodzakelijk)

Bereiding:

Marinade maken van:
Wijn, 1 eetl. olijfolie, knoflook, vers gemalen peper en zout,
kruidnagel, laurierblaadje.
Hier het vlees en spekblokjes in leggen en omscheppen, minimaal 1/2 uur laten intrekken.
Als je meer tijd hebt mag het ook enige uren !

Wok op het vuur 2 eetlepels olijfolie erin en heet laten worden.
Vlees uit de marinade halen en even uit laten lekken.
Dan in de wok lekker braden (ca 15 min) nu de champignons toevoegen.
En nog een paar maal op laag vuur doorscheppen.
Jachtsaus maken en hieraan eventueel een scheutje madera en wat room toevoegen.
Dit aan de inhoud van de wok toevoegen.
KLAAR
Lekker met stokbrood.
Of
In de wok 1/2 pak gekookte macaroni toevoegen en doorscheppen.
Sla erbij serveren.

Dit is echt een heel makkelijk recept

Succes !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij noemen het :"Mexicaanse shoarmaschotel"maar dat komt door mijn zus, die zag dat er mais inzit, het slaat natuurlijk nergens op :-)!

400 gr. shoarmavlees (gekruid)
2 eetlepels margarine
1 rode paprika in kleine stukjes gesneden
1 blikje mais (uitgelekt)
1 klein blikje mandarijntjes (uitgelekt)
curry saus. (ook wel currygewürz saus genoemd)
2 eetlepels shoarmakruiden
peper en zout

bak het shoarmavlees in de margarine met de kruiden ongeveer 10 minuten,
voeg de paprikastukjes toe, even meebakken,
Doe de mais en mandarijntjes erbij en verwarm dit goed door.
2 eetlepels curry saus erbij, goed doorverwarmen en op smaak maken met zout en peper. Je kan eventueel ook wat meer curry saus erdoor doen.

Je kunt deze saus van tevoren klaarmaken!

Geef er rijst, bij die je kookt volgens de gebruiksaanwijzing.

Om de maaltijd compleet te maken kun je er natuurlijk ook nog sla, tomaten enz. bij geven.

Het recept komt uit een tijdschrift maar geen idee welke dat was (is al lang geleden)