Waar moet ik aan voldoen om met een food truck eten te verkopen?

Het gaat hier om eten wat vooraf voorbereid wordt en op locatie per verkoop direct bereid/verwarmt wordt om gelijk te eten.

Wat voor certificaten en diploma's heb ik hiervoor nodig? Wat voor vergunningen? Et cetera.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je hebt een origineel idee nodig. (niet wat je bedoelde maar wel iets waar je aan moet voldoen..) Er is namelijk een overschot aan food truck's en het is als nieuwkomer zeer lastig om een plekje te krijgen op evenementen.

Het beste antwoord

Om het eten thuis voor te bereiden heb je afhankelijk van het bestemmingsplan toestemming van de gemeente nodig en mogelijk oom een omgevingsvergunning. Informeer hiervoor bij het ondernemersloket van je gemeente. Bij de bereiding moet je je houden aan de regels voor hygiëne en (brand)veiligheid. Informeer hiervoor bij de NVWA.

Om het eten mobiel te verkopen heb je een standplaatsvergunning of evenenmenten vergunning nodig. Informeer hiervoor bij het ondernemersloket van de betreffende gemeente. Bij de bereiding moet je je houden aan de regels voor hygiëne en (brand)veiligheid. Informeer hiervoor bij de NVWA.

Als je alcolol wilt schenken heb je een Drank- en horecavergunning nodig. Als je muziek wilt draaien moet je dat even afstemmen met de Buma/Stemra.

Een onderneming moet je melden bij de KvK en Belastingdienst. Waarschijnlijk ben je BTW plichtig.