Zijn er nadelen aan het gebruiken van agavesiroop als surrogaat voor gewone suiker in bijvoorbeeld pannenkoeken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tinus1969
10 jaar geleden
Agavesiroop IS suiker. Het vervangen van suiker door agavesiroop maakt dus niets uit -behalve voor je portemonnee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tinus1969 het maakt wel heel veel uit wat voor soort suiker het is. Rietsuiker en witte suiker zijn zeer bewerkt en bevatten helemaal geen voedingsstoffen. Agavesiroop is een veel natuurlijker product en veel gezonder.
tinus1969
10 jaar geleden
@Zeehond, dat is een bekend sprookje dat de fabrikant van agavesiroop je graag wil laten geloven. Suiker is suiker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fruitsuiker met de vrucht er nog omheen is in ieder geval niet slecht, dat is wel zeker. Dan zitten tenminste alle vezels er nog in zodat je lichaam het goed kan verteren.

Het beste antwoord

Sommige gerechten als cake of taart, of in jouw geval pannenkoeken, worden anders van structuur. Of ze worden minder luchtig. Wat het effect op pannenkoeken is weet ik niet precies, maar ik zou gewoon suiker gebruiken. Makkelijker en goedkoper.
Ritsuka