Waar kan ik kaas van 100% grasgevoerde koeien of geiten kopen/bestellen?

Hallo,

ik ben woonachtig in België en ben al een tijdje op zoek naar volvette kaas van 100% grasgevoerde koeien, geiten of schapen; weet iemand waar ik dit in België kan kopen of online kan bestellen?

Vriendelijke groeten

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (3)

ik denk ofwel in de supermarkt biologische kaas, ofwel bij een plaatselijke boer gaan vragen, de kans zit er wel in dat die dat ook zelf maken denk ik
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb wel eens, helaas wel al lang geleden want sindsdien verhuist, 100% graskaas gekocht bij een boer met eigen kaas makerij nog. Te Lekkerkerk langs de lek. Maar ook daar alleen graskaas in bepaalde tijd van het jaar.Koeien moeten 's winters ook eten en dan krijgen ze mogelijk niet uitsluitend ingekuild gras/hooi.
Ik heb hun site als bron bijgevoegd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik hoop dat je dit nergens kunt kopen!

Als koeien namelijk echt alleen maar 100% gras zouden krijgen worden ze veel te eenzijdig gevoerd.
Naast gras moeten ze ook vitamines en mineralen hebben, aangevuld met een gebalanceerd rantsoen.

Waarom wil je van 100% gras gevoerde koeien???