Hoeveel rauw vlees mag je eten per dag ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
Waarom wil je rauw vlees eten?
tinus1969
10 jaar geleden
Wat voor rauw vlees bedoel je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O.a. omdat alle vleesetende dieren (en planten) dat ook doen.
En het verhitten van vlees sloopt voedingsstoffen.

Antwoorden (1)

Meer dan 500 gram per week aan rood vlees eten verhoogt waarschijnlijk het risico op darmkanker. Daarom is aangeraden daar onder te blijven. Dus 70 gram per dag.

Sommige vleessoorten worden bewust rauw gegeten of niet door en door verhit. Voorbeelden zijn tartaar, carpaccio, en filet américain.

Eet geen rauwe kip of varken. Deze vormen een extra risico voor ziekteverwekkers.

Jonge kinderen, ouderen, mensen met een verminderde weerstand en zwangere vrouwen wordt afgeraden rauw vlees te eten. Deze kwetsbare groepen kunnen hun vlees het beste altijd goed doorbakken. Rauw vlees kan besmet zijn met ziekmakende bacteriën, zoals salmonella of E. coli. Ook parasieten zoals Toxoplasma gondii kunnen in rauw vlees voorkomen. Deze zijn vooral gevaarlijk voor zwangere vrouwen.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel, rauw vlees zoals ossenworst.
Amadea
10 jaar geleden
Daar gaat mijn antwoord toch over?!