Nou in principe is het mogelijk om in de de diepvries te leggen, alleen het heeft geen zin omdat het al is gepekeld en daardoor al lang goed blijft.

Groetjes, Peter.......LIMONADE
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik neem aan dat je de vraag zo bedoelt als je hem omschrijft? Gepekelde paling die je dus nog moet roken? Is dit de vraag dan is het antwoord ; 'Ja, dat is goed mogelijk'.

Je moet echter wel aan een paar voorwaarden voldoen, wil hij ook echt goed smaken...
De paling moet goed vers zijn en heel goed schoongemaakt. Erop letten dat je vliesjes weghaalt en bloedpropjes, vergeet ook niet de kieuwen te verwijderen.
Vervolgens moeten ze zo vers mogelijk in kleine porties de diepvries in, die van te voren op de diepvriesstand is ingeschakeld. Wil je gaan roken, laat hem dan rustig ontdooien in de koelkast om bederf en smaakverandering tegen te gaan.
Voor je gaat roken moet hij dan wel goed drogen, dit is toch erg belangrijk voor de smaak.

Toegevoegd na 8 minuten:
https://smokeyjohn.nl/hoe-zelf-paling-roken

Hier waardevolle tips voor drogen én roken van paling.
amc