Er wordt altijd gezegd dat je 2 ons groente per dag moet eten. Maar de ene mens is toch langer en/of zwaarder dan de andere?

Moet een langer en/of zwaarder mens dan niet meer eten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zulke aanbevelingen zijn enorm vereenvoudigd, omdat ze als doel hebben zoveel mogelijk burgers gezonder te laten leven en daarvoor moeten ze voor iedereen te begrijpen en onthouden zijn.
Uitzonderingen, persoonlijke verschillen, ongebruikelijke ingrediënten; die worden allemaal genegeerd, om de boodschap maar zo eenvoudig mogelijk te houden, zodat íedereen het kan begrijpen, onthouden en uitvoeren.

Natuurlijk verschilt het per persoon hoeveel groente je moet eten, en die 200 gram geldt ook niet voor elke groente (van sommige heb je een stuk meer of minder nodig voor hetzelfde effect); maar met die 200 gram heb je al een behoorlijk effect op je gezondheid, en dat is waar die boodschap voor dient: zorgen dat zoveel mogelijk burgers gezonder worden.
Daarom wordt er ook niet uitgegaan van een optimale hoeveelheid groente (die ligt véél hoger dan 200 gram), maar van een hoeveelheid die veel effect heeft op de gezondheid, maar wel nog haalbaar is voor de grote meerderheid van het volk; hoe hoger de lat ligt, hoe meer mensen zullen afhaken omdat ze het toch nooit halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jawel, maar het is een gemiddelde.
En mensen verschillen wel onderling in voedings- en calorieenbehoefte, maar neit met een factor twee ofzo. Dus voor de een is wellicht 1,8 ons voldoende terwijl de ander beter 2,2 ons zou kunnen eten. Die verschillen zijn echter minimaal. Met twee ons zit je altijd redelijk in de buurt.