Wat zou een goed dieet zijn voor een puberjongen?

Ik heb een tijdje gezocht op het internet, maar kon hierover niet erg veel betrouwbaars vinden. Wat zou het beste zijn voor een jongen van 16, om te eten en eventueel een kilo of 3/4 af te vallen. Ik wil voornamelijk op spieropbouw letten aangezien ik 3 maal in de week naar de sportschool ga, een uur/anderhalf uur lang per keer. Hoeveel boterhammen, welk soort beleg, wat voor drinken en tussendoortjes zou ik moeten nemen?

Ik ben rond de 70 kilo, en ben ongeveer 1.75m.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je wilt niet afvallen, maar droog worden en waarschijnlijk zelf iets zwaarder worden. Dus spieren erbij en een lager vetpercentage. Hormonen zijn je vriend. Zie bron met meerdere tips, hoewel niet alles klopt wat er staat. Als je hoog kwaliteit dierlijk vet neemt, is daar niks mis mee, dus naast vis ook veel roomboter en o.a. rauwe boeren melk als je dat in de buurt kan kopen. Om spieren op te bouwen heb je veel voeding nodig, als je ook nog in de groei bent helemaal. Dat krijg je nooit in 3 maaltijden naar binnen, dan dus 5 a 6 keer per dag eten. Dus minder suikers, meer vet en iets meer eiwit, maar eiwit inname gaat door vlees en zuivel vanzelf omhoog.

Bronnen:
http://www.menshealth.nl/Gezondheid/Testos...

Ik heb je gegevens in een online bmi reken programma gezet: "Jouw BMI is 22.86 Je hebt een normaal en gezond gewicht. De ideale BMI voor een man van 16 jaar bevindt zich tussen 17.70 en 23.90 " Waarom wil jij 3-4 kilogram afvallen? Je hebt een mooi gewicht voor je lengte. Begin, zeker op deze leeftijd, niet met te veel bezig te zijn met eten. Een bmi tot 25 is nog goed en er zijn zelfs aanwijzingen dat om gezond oud te worden een BMI van 27 ideaal is, al wordt een BMI van 27 als overgewicht gezien. En vergeet niet dat als je spieren aanzet, dat je ook in gewicht bij komt. dat is iets wat je in je achterhoofd moet houden als je de weegschaal in de gaten houdt. Algemeen zou je gewoon drie hoofdmaaltijden moeten eten, 2x een broodmaaltijd en 1 keer een warme maaltijd, met een grote portie groenten. Als tussendoortje kun je fuit, nootjes of yoghurt eten, dat zijn de meer gezonde tussendoortjes. Ik geef nog even het advies van het voedingscentrum mee voor een jongen van 16 jaar, dit mag je dagelijks eten: 200 gr Fruit (2 stuks) 200 gr Groente (4 opscheplepels) 250 gr Aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten (5 opscheplepels / 5 aardappels ter grootte van een ei) 245 gr Brood (7 sneetjes) 20 gr Kaas (1 plak) 600 ml Melk(producten) 100-125 gr Vlees(waren), vis, kip, eieren, vleesvervangers 15 gr Bak-, braad- en frituurproducten, olie (1 eetlepel) 35 gr boter (5gr per sneetje) 1000-1500 ml Dranken (inclusief melk) Er wordt 1 plak kaas aangeraden, maar een plakje meer mag ook hoor. Als je naar je calorie-inname kijkt win je het meest door niets anders dan water of koffie/thee zonder suiker te drinken. Fruitsappen zijn dikmakers, in een glas drink je vaak het equivalent van meerdere stukken fruit. Frisdranken zijn ook dikmakers. Zorg ervoor dat je caloriën via je voeding naar binnen komen en dat je dranken alleen maar vocht aanbrengen, dan hoef je in je voeding weinig te snoeien.

Bronnen:
http://bmi-berekenen.be/bmi-berekenen.html
http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-va...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100