Heb je het jojo effect al bereikt na 1 week aankomen?

Heey,

Ik ben over een periode van 3 maandan ongeveer 3 kg afgevallen. Daarna heb ik één week heel ongezond gaan eten en 1 kg aangekomen. Heb ik dan het jojo effect

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik nam tijdens de drie maande ongeveer 1700/1800 calorieën en tijdens die ene week 3500

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
6 jaar geleden
Een schommeling van 2-3 kilo is normaal, zeker als vrouw.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je 3 maanden enorm streng gelijnd hebt en dan ineens heel veel kcal eet, dan kan dit wel een jojo-effect zijn. Maar het kan ook eenmalige gewichtstoename zijn, omdat je 1x wat veel hebt gegeten. Maar het kan ook zijn dat je vocht vasthoudt, dus het hoeft geen toename in vet-gewicht te zijn. Even in de gaten houden dus.

Het beste antwoord

Nee, dat telt niet als Jojo.
Dan gaat het om veel meer en sneller, het wordt veroorzaakt door te snel, te veel afvallen, waarbij veel spierweefsel verloren gaat.
Bij aankomen komt er dan sneller vetweefsel bij omdat er minder spierweefel is dat energie gebruikt.
Dan weer op crashdieet, waardoor er nog meer spierweefsel verloren gaat en zo gaat de jojo op en neer.

1 kilo per maand eraf is ideaal,
die ene kilo die erbij is gekomen zal grotendeels vocht en darminhoud zijn, doe een week gezond en die kilo zal grotendeels weer weg zijn.