Als je verse sap zelf maakt en je die wil invriezen in plastic. Vul je die dan tot de dop aan of niet?

En knapt deze ook bij het invriezen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit hangt er vanaf wat voor een sap je bedoelt. Als je geperste sinaasappelen gaat invriezen, krijg je na het ontdooien de sap en het vruchtvlees niet meer goed gemengd.
Maak je verse sap van appelen, pruimen, bramen etc d.m.v. een sap-pan, dan hoeft deze niet ingevroren te worden, maar deze moet geweckt worden in weckflessen. De hete sap gaat in de goed schoongemaakte fles en kan buiten de koelkast worden bewaard. Ik maak op die wijze ieder jaar ca. 20 ltr. appelsap. Ik zorg dat de flessen het jaar er op weer leeg zijn vanwege de nieuwe oogst. Dus minimaal een jaar bewaren is geen enkel probleem.

Antwoorden (1)

In een plastic fles of bak invriezen kan, maar het zet uit, dus NIET helemaal tot de dop vullen.

Het is beter te persen wat je per dag nodig hebt of de volgende, maar invriezen kan wel. Vitamine C gehalte en de smaak vermindert.
Versgeperst is het beste.