Hoe maak je sambal goreng tahu tempeh?

Indonesisch gerecht

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gwennetje, het is wel de gewoonte om iemand die een goed antwoord geeft ook een plusje te geven.

Het beste antwoord

Bahan-bahan:
Ingrediënten:
1 blok tahu/tofu,
2 bouillontabletten,
1 blok tempé,
3 eetl. asemwater,
5 sjalotten,
500 ml. olie,
6 teentjes knoflook,
2 eetl. vloeibare gula jawa (keukenstroop)
1 theel. trassie,
1 1/2 eetl. ketjap manis,
3 rode lomboks,
1 eetl. zout,
3 cm laos,
2 eetl. water.
2 salamblaadjes,

Cara membuat:
bereiding:
Snijd de tempé in dunne plakjes en dan in stukjes. Week dit in water met zout voor 7 minuten. Snijd de tahu ook in dobbeltsteentjes. Verhit wat olie in een wok/wadjan en bak de tahu en de tempe lichtbruin.
Snijd de sjalotten, de knoflook, de lombok en de loas fijn. Verhit opnieuw wat olie in de wok/wadjan en fruit dit alles met de salamblaadjes en de trassi voor 3 minuten. Dan het asemwater, de ketjap
en de gula jawa toevoegen met de tahu en tempé en nog even laten sudderen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks!