De smaak van water hangt af van twee factoren: de plaats waar het water gewonnen is en de behandeling die het water ondergaan heeft. De hoeveelheid mineralen in water bepaalt uiteindelijk de smaak. Water met een laag mineraalgehalte smaakt over het algemeen zacht. Sulfaat en magnesium maken het water wat bitter en mineraalachtig, natrium en chloride (NaCl) geven het water een ziltige smaak en calciumhoudend water smaakt hard. Kraanwater in Nederland kan behoorlijk in smaak verschillen. Het water in Rotterdam smaakt heel anders dan bijvoorbeeld in Maastricht.

Zelf lust ik alles en drink overal het water.
Ook in Kiev waar ik pas was.
Het werd afgeraden omdat er te veel lood in zou zitten.
Dus kocht ik flesjes water: en dat water vond ik pas echt smerig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankuwel

Andere antwoorden (11)

deze vraag is eens gesteld. het zou er op neer (kunnen) komen dat diegenen op zijn gegroeid met het drinken van zoete drankjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in water zit ook kalk. overal is de hoeveelheid kalk anders dus overal is het water iets anders. dus daarom kan het zijn dat ergens water niet lust en weer ergens anders wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe geef je zelf antwoord.Omdat er geen smaak aanzit,is de reden dat ze het niet lekker vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn dochter is ook een persoon die geen water drinkt terwijl toen ze klein was ik haar wel met water heb laten opgroeien smorgens melk smiddags limonade en na het eten water tot aan slapen gaan, maar haar definitie is juist omdat er geen smaak aan zit vind ze het niet lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die water niet lekker vinden in de betekenis van "vies vinden". Het lichaam bestaat immers voor 80 procent uit water.

Wel weet ik dat er mensen zijn dat altijd liever iets anders drinken dan water wanneer ze dorst hebben. Ze vinden dan een glas cola of zo lekkerder dan een glas water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1 omdat....?
Die mensen drinken liever limonade of andere dranken met water maar het is gewoon het smaakje wat water niet heeft en dat beschouwen ze als vies
Het is wel erg raar wan je hebt ook mense die Aleen maar water drinken !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
somige mensen
lusten het niet
omdat er juist GEEN SMAAK er in zit
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
bron: 4?
Soms heeft water wel degelijk een smaak.
Bij ons in België is het water uit de kraan helemaal niet lekker. Het smaakt een beetje naar kalk en chloor.
En flessenwater heeft soms ook een andere smaak.
Het is vaak een beetje zoeken naar water dat je lekker vindt. Ik heb dat gevonden en drink nu heel graag water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het ook.
wij hebben een water koker en ik vind thuis het water lekkerder dan bij de buren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het smaakloos is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben zo iemand die het vies vind. de geur doet mij denken aan andermans speeksel, en misschien juist omdat het geen smaak heeft vind ik het misschien wel niet lekker.
maar dat is niet altijd zo geweest. als kind dronk ik heel erg veel water.