Brood uit de supermarkt, van de broodafdeling: valt dat onder 'voorverpakt brood' of 'brood van de bakker'?

Bijv. de dekamarkt en de AH; die hebben een aparte broodafdeling. Op de site http://www.brood.net/default.asp?id=859&pid=etiket staat dat 'voorverpakt brood' een etiket moet hebben, met minimaal deze gegevens: de productnaam, de ingrediënten, de netto hoeveelheid (heel of half brood), de houdbaarheidsdatum of productiecode en de naam en het adres van de producent of de verpakker of de verkoper.

Brood van een bakker hoeft een etiket, en dus bovenstaande informatie, niet te hebben.

Ik koop wel eens brood bij de broodafdeling bij de dekamarkt; het ene brood heeft hier wel allerlei informatie, zoals de ingrediëntenlijst, en ander brood niet. Bij dat laatste staat er meestal alleen een streepjescode, prijs, gewicht en type brood. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het brood waarop staat 'brood van de bakker' , wordt die dag afgebakken en verpakt in de supermarkt. Voorverpakt brood wordt per dag aangeleverd. Heb zelf bij bakkerij in supermarkt gewerkt, vandaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik meen dat de labeling van het brood bij een supermarkt wordt bepaald door de aanwezigheid van een eigen bakkerij in het filiaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij AH worden bijvoorbeeld de broden in papieren zakken in de winkel zelf afgebakken. (pain de Boulogne bijvoorbeeld). Het brood in de plastic zakken wordt elders gebakken, gesneden en verpakt. Dit brood bevat idd meer product info op het etiket, dan het eerder genoemde, en ja, dat mag.