hoe komt het dat als het warm is dat je dan niet zoveel honger heb??

altijd als het warm is heb ik geen zin om te eten en ik zou graag willen weten hoe dat komt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het is eigenlijk heel logisch te verklaren: als het warm is, heb je eerder dorst, dan honger. Dat komt door de warmte, omdat je dan meer vocht verliest door o.a. zweten. Je zult om het aan te vullen dus meer drinken.
En omdat je dan al vol zit van het vocht wat je in je lichaam hebt, zal je eerder minder calorierijk voedsel eten.

Als je het koud hebt, is het dus precies andersom: je moet je energie aanvullen om jezelf warm te kunnen houden. Je zal dan eerder calorierijk voedsel eten, om je vetlaag aan te vullen, zodat je dat niet verbruikt in het koude weer. Je vetlaag is dus bedoeld om je warm te houden. En omdat je minder snel zweet als je het koud hebt, vul je dat tekort wel aan, maar drink je minder als wanneer het warmer is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft te maken met de energie behoefte van je lichaam. Als het warm is heeft je lichaam niet zoveel energie nodig om je lichaamstemperatuur op 37 graden te houden. Hierdoor zal je minder snel aanvulling nodig hebben qua voedsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kost je lichaam warm maken veel meer energie dan je lichaam afkoelen? Want als het heet is, moet je lichaam natuurlijk ook moeite doen om je op een goede temperatuur te krijgen (zweten etc.).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het afkoelen van je lichaam gaat veel makkelijker. Je lijf heeft een groot oppervlak waar allemaal zweetkliertjes in zitten. Hierdoor raak je makkelijk veel warmte kwijt, dit houdt wel in dat je veel moet bijverwarmen om je 37 graden te behouden....
op het moment als het om je heen warm is hoeft je lichaam geen aandacht meer te schenken aan het warmhouden van je lichaam, daardoor zal je minder energieverbranden en dus minder energie nodig hebben, dus ook minder snel honger hebben omdat je energielevel nog niet te laag is