Ik ben aan het aankomen, ik doe 100 gram boter bij de worst moet ik dan ook die 100 gram boter bij de verse worst optellen? Dus 850 kcal erbij?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Toen de huisarts tegen je zei dat je moest aankomen, ben je je wel bij een diëtiste geweest? Deze kan je hier perfect alle grammen en calorieën voorrekenen.

Als je nou gewoon gaat eten, minder mager dan voorheen, dus geen mager gehakt bv maar halfom. Geen rookvlees, maar ham of neem pindakaas en volvette kaas 48+ ipv 20+ of 30+.

Antwoord op je vraag : alles wat je eet, ook waarin je bakt of braadt moet je optellen. maar of dat 850 kcal is, dat denk ik niet, tenzij je alle jus uit de pan ook opeet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Het beste kan je helemaal stoppen met het tellen van calorieën, en gewoon lekker genieten van gezond eten.
Cryofiel
6 jaar geleden
Je obsessie met calorieën doet vermoeden dat je meer aan een psycholoog hebt dan aan een diëtist.
Alles wat je opeet mag je tellen.
Ik gooi (bijna) nooit wat weg, dan mag alles geteld worden.

850kcal per 100 gram boter?
Dat klopt waarschijnlijk niet, (room)boter zit rond de 740 kcal per 100 gram.
Andere smeersels (die ook wel eens boter worden genoemd) zitten lager in kcal.