Bevat een oranje tompouce meer of minder calorieën dan een normale tompouce?

Binnenkort is het Koningsdag en de oranje tompoucen zijn inmiddels weer te koop. Niet dat ik let op de calorieën, maar ik ben nieuwsgierig of een oranje tompouce meer, minder of gelijk is aan calorieën dan een normale (roze) tompouce.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.4K
TurfGraver
7 jaar geleden
Ik vermoed alleen andere kleurstof.

Het beste antwoord

Het enige verschil is de kleurstof waarmee het glazuur gekleurd wordt. Dat geeft geen (merkbaar) verschil in voedingswaarde.
Soms worden oranjetompouces wel extra versierd met een (oranje)chocolaatje of stukje mandarijn. Dat is dan natuurlijk wel een beetje extra calorieën.
bamibal