vanaf welke leeftijd mag je alcohol drinken in Egypte?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke bedankt!

Antwoorden (2)

Dat kan in Egypte vanaf 21 jaar, maar Egypte is een grotendeels islamitisch land, dus op veel plekken is alcohol drinken niet toegestaan.

Toegevoegd na 14 minuten:
N.B.: Op de Franse Wikipediapagina https://fr.wikipedia.org/wiki/Âge_légal_pour_la_consommation_d'alcool en op de Duitse Wikipediapagina https://de.wikipedia.org/wiki/Alkoholersterwerbsalter staat dat bier en wijn vanaf 18 jaar mag, en sterke dranken vanaf 21 jaar. Datzelfde is te zien op het kaartje op de Engelstalige Wikipediapagina, maar is op die site niet in de tabel vermeld. Daar staat alleen de leeftijd van 21 jaar.

Toegevoegd na 17 minuten:
In vakantieresorts wordt over het algemeen wel gewoon alcohol geschonken.
7 jaar geleden
Voor sterke drank moet je 21 jaar zijn, maar bier en wijn mag vanaf 18 jaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Aan toeristen wil men wel alcoholische drank verkopen, ook al mag de eigen islamitische bevolking dat niet drinken. Alleen tijdens de ramadan zul je er moeilijk aan kunnen komen buiten jouw vakantieresort.
Amadea