Marokkaanse kikkererwtensoep
Ingrediënten voor 4 personen

1 eetlepel olijfolie - 1 grote bruine ui - 2 theelepels geperste knoflook uit een flesje - 1 eetlepel geraspte gember - 1 1/2 theelepel gemalen komijn - 1 1/2 theelepel gemalen koriander - 1 theelepel gemalen kurkuma - 1/2 theelepel zoete paprikapoeder - 1/4 theelepel gemalen kaneel - 1 1/2 liter groentebouillon - 600 gram kikkererwten uit blik - 830 gram tomaten uit blik - 1 theelepel geraspte citroenschil - 1 eetlepel gehakte koriander
Voorbereiding

Snipper de ui fijn. Spoel de kikkererwten af en laat ze uitlekken.
Bereidingswijze

Verhit de olie in een grote pan. Bak de ui, knoflook en gember. Schep om tot de ui zacht is. Voeg de komijn, koriander, kurkuma, paprikapoeder en kaneel toe. Roerbak het mengsel tot de geuren vrijkomen. Roer de bouillon, kikkererwten en tomaten met het sap door het mengsel. Breng het aan de kook en zet het vuur laag. Laat het 15 minuten zonder deksel sudderen tot de soep lichtjes indikt. Voeg vlak voor het opdienen de citroenschil en koriander toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor het antwoord.

Andere antwoorden (2)

http://www.smulweb.nl/1124782/koken/recept/Marokkaanse-kikkererwtensoep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
typ recept voor Marokkaanse kikkererwtensoep in op de Google zoekmachine, en voila daar staat het, geldt trouwens voor alle vragen hier hahahaha