Hoe hou je gesmolten chocolade vloeibaar?

Vloeibare chocolade in flacons is wel lekker, maar zelf gesmolten is lekkerder. Alleen, als je het af laat koelen, dan wordt het weer hard. Is dat te voorkomen met toevoeging van iets?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
36.7K

Het beste antwoord

Of aux bain marie op 42 graden , of een ganache maken.
Bij een verhouding van 2 delen chocolade en 1 deel room blijft de ganache smeuïg en crèmig waardoor deze uitgesmeerd of met een spuitzak in vormen gespoten kan worden. Wanneer de verhouding 1 op 1 is, blijft de ganache vloeibaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, je moet iets tievoegen om het te verdunnen/op te lossen.
Bijvoorbeeld water.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zeker geen water, dan krijg je een dikke papperige massa.
Met melk zal het beter lukken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
water en het vet uit de chocolade gaan "twee fronten" vormen, en dat komt de kwaliteit van je product niet ten goede. Deze twee mengen niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad Reddie. Water heb ik geprobeerd en ook melk. Allebei niet de goede oplossing.
Je moet het in de ijskast bewaren goed koud
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uhhhh???? IJskast? Heb je mijn vraag wel goed gelezen???? Alleen die 2 duimen vind ik nodig, want ik neem aan dat je het goed bedoeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vind ik dus NIET nodig. Heb ik niet gedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Superhuis kan het antwoord natuurlijk gewoon verwijderen. Nu blijven de minnen maar binnenstromen...
Voor mijn chocoladefontein gebruik ik pure chocolade met een flinke scheut olijfolie erin om deze vloeibaar te houden. Van de olijfolie proef je vrijwel niets, en ook na afkoelen blijft je chocolade vloeibaar, afhankelijk van de hoeveelheid olie die je erin gebruikt. Je verwarmt de chocolade au bain marie en roert er vervolgens de olie doorheen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit ga ik zeker uitproberen.