Waarom zit er zoveel koolzuur in cola?

Wij schudden er tegenwoordig 80% uit voor we het kunnen drinken....
Waarom zit er zo idioot veel koolzuur in?
(first choice cola)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat maakt de drank aantrekkelijker, want het zorgt voor een frisse, zurige smaak en een dorstlessend effect. Het principe wordt onder andere toegepast in water, bier en frisdranken. Daarnaast helpt het toevoegen van kooldioxide voor de houdbaarheid van de drank. Het voorkomt naast de groei van micro-organismen ook oxidatie, zodat kleur, smaak en aroma bewaard blijven.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Carboniseren

Dan bederft het niet, het is alleen conserveermiddel en het is bescherming tegen meteen de hele fles leegdrinken, voel maar of het klopt wat ik zeg...

Ha, die Freebird; Koolzuur bij frisdranken is als warmte bij koffie en thee; het beïnvloed je perceptie op de smaak en dus of je het lekker vindt of niet. Een kop koffie die is afgekoeld vindt de grootste koffieleut waarschijnlijk net zo smerig als een doodgeslagen glas cola.

wat vreemd hoe meer koolzuur hoe lekkerder ik het vind zonde om dat er uit te schudden er is nix zo smerig als cola zonder prik

omdat als je er weinig indoet, er nóg minder overblijft, en Cola is naar mijn mening lekkerder mét koolzuur

Voor de smaak. Het is anders niet te drinken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100