waar worden de producten voor MCdonalds gemaakt?

Lijkt mij dat er speciale Mcdonalds fabrieken zijn die alle producten maken, want je ziet het nergens anders liggen (in supermarkten bijvoorbeeld), waarschijnlijk omdat ze over patent op hebben. Maar zijn speciale Mcdonalds fabrieken, voldoen al hun producten aan de eisen die gesteld worden, worden de producten in Amerika gemaakt of zijn er in arme landen Mcdonalds fabrieken die het vervoeren naar de westerse landen? Ik kan hier niks over vinden op internet. Sowieso is er weinig te vinden over Mcdonalds, waarschijnlijk allemaal corrupt en krijgt iemand meteen een rechtszaak naar z'n hoofd geslingerd. Net als die meneer met die documentaire over de bananen. Volgens mij de Dole bananen. Die meneer kreeg de grootste dreigbrieven opgestuurd door het Amerikaanse bedrijf nadat hij een documentaire had gemaakt die niet in hun voordeel werkte.

Toegevoegd na 5 minuten:
Oeps, sorry voor de spelfoutjes!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk worden ze in een speelgoed fabriek gemaakt.
Dat kan overaal liggen.
Mischien gaan ze elkekeer wel naar een ander bedrijf.

Antwoorden (2)

De frietjes komen uit de fabriek van McCain. Bij mijn weten kun je ook gewoon McCain producten kopen in de supermarkt.
De frisdranken komen van Coca Cola vandaan.
De koffie bij Douwe Egberts.
Het mineraalwater bij Spa.

Toegevoegd na 3 minuten:
McDonald's besteed ontzettend veel aandacht aan hun kwaliteit. Zowel tijdens de productie van de onderdelen van hun producten als in de restaurants zelf.

In Nederland hebben ze vorig jaar een aantal mensen uitgenodigd een kijkje achter de schermen te nemen.
Hun verslagen vind je hier:
http://www.mcdonalds.nl/over-mcdonalds/kwaliteit/quality-scouts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mijn weten heeft Nederland de enige McKroket en ik vraag me nu ook altijd wel af waar deze gemaakt wordt en waar de andere producten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kroket... ik vermoed dat die ofwel in Nederland geproduceerd wordt of in Duitsland.
In het quality scout verhaal over de hamburgers lees ik dat de hamburgers uit Duitsland gehaald worden.
(
http://www.023magazine.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=528:heemsteedse-weet-wat-voor-vlees-mcdonalds-in-de-kuip-heeft&catid=80:heemstede&Itemid=122
) Qua vlees kwam het toen ik nog bij de Mc werkte (lang geleden) voornamelijk uit Ierland. Blijkbaar doen er tegenwoordig ook veel Nederlandse koeien aan mee.
Mischien heb je wat aan mijn bronnen.
Er staat dat ze in china worden gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gaat over de Happy Meal speeltjes, niet over het voedsel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan jij dan uit de tekst lezen dat het over voedsel gaat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast het feit dat deze vraag gesteld is in de categorie Eten & Drinken bedoel je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ouch daar kijk ik nooit naar :(