Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe blijf ik op normaal gewicht na het stoppen met roken.

Ik ben nu 3 weken gestopt met roken en ben iets aangekomen, niet veel maar ik wil niet dat het meer word. Ik let wel op m'n eten en voglens mij eet ik toch wel gezond. wat is een goede manier om nu niet aan te komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je stopt met roken veranderd je stofwisseling, waardoor je zo'n 1 tot 4 kilo kunt aankomen. Een goede manier om niet aan te komen is wat meer te gaan bewegen of sporten. Je zult merken dat je nu je niet meer rookt meer energie hebt en het sporten je makkelijker afgaat. Als je verder gewoon gezond blijft eten dan zul je niet aankomen en misschien zelf wel strakker in je vel komen te zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens en aan den lijve ondervonden!
+1
Klinkt misschien raar, maar ga vaker eten. Dus wel je normale porties, maar dan verdeeld over 6x per dag.

Drink ook veel water de komende tijd, want er komen nu gifstoffen vrij en die moeten zo snel mogelijk afgevoerd worden.

Verder kun je een portie koolhydraten vervangen door eiwitten. Dus b.v. 's middags i.p.v. brood eet je sla met eieren of sla met een half blikje tonijn of huttenkäse met fruit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding