Hoelang kun je Danerolles deeg voor broodjes bewarwn NA opening?

Als ik maar de helft van zo een deeg blikje gebruik en de andere helft in een zakje in de koelkast doe, hoelang is het dan nog houdbaar?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
25.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
je kan ze beter alle 6 in de oven doen en dan gebakken bewaren...!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan zijn met 1 dag al minder vers. Als ik deel 2 gewoon 2 a 3 dagen later bak zijn ze langer vers.

Antwoorden (1)

Je kunt het deeg zeker nog 2-3 dagen in de koelkast bewaren. Rol het restant gewoon weer op en wikkel deze in huishoudfolie. Leg het rolletje evtl. nog in een tupperware, o.d. afsluitbaar bakje om de zuurstof zoveel mogelijk weg te houden.
amc
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Klopt, volgens mij. Plus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Top, dank je wel!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je Danerolles deeg goed bekijkt dan zie je dat het deeg uitzet zodra het uit het blik is gehaald, het geheel past in ieder geval niet meer terug. Dit komt door het vergisting/koolzuur van/in het deeg. 2-3 dagen bewaren zorgt ervoor dat het deeg slinkt en de croissants niet meer zo luchtig zijn als daarvoor. Alleen vacuum bewaren is aan te raden voor zo'n lange tijd, maar dat is alleen als je 'top notch' croissants wilt...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ben niet zo kieskeurig hoor. Ik probeer het morgen wel denk ik. Het zijn namelijk kleinere broodjes dan ik dacht dus die 3 waren binnen no-time weg..