Wordt kokos voor mensen hetzelfde bereid als voor dieren?

Toegevoegd na 2 uur:
Gedroogde kokos blokjes hebben die ook dezelfde bereidingswijze?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
jc54
7 jaar geleden
Welke kokos bedoel je? Puur kokos is een natuurlijk product, daar is verder geen bereiding bij.
Amadea
7 jaar geleden
En bovendien bereiden dieren geen etenswaren, maar ze eten het op zoals het voorhanden is.
Ritsuka
7 jaar geleden
Ga geen kokos voor dieren kopen om het zelf te eten, omdat het toevallig goedkoper is. Voedsel voor dieren heeft minder strenge veiligheidseisen als mensen, het zou kunnen dat je er ziek van gaat worden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee zeker niet! het is juist andersom, bedankt voor jullie antwoorden...

Antwoorden (1)

Ja, zeker de biologische kokosolie is zonder kleurstoffen en chemische stofjes gemaakt door het verse kokosvlees te schaven en dan ontstaat door koudpersing een 'extra vierge' kokosmelk. Na fermentatie wordt de melk gefilterd en zo wordt de pure olie gescheiden van het stremsel. Het is dan een zuivere olie die geen enkele chemische of andere bewerking heeft ondergaan, hij is zelfs niet verwarmd en is hierdoor vrij van transvetzuren. Deze olie is zowel goed voor de mens als voor de dieren. Feitelijk zijn wij ook zoogdieren en iets wat puur natuurlijk is , is voor beiden bestemd over het algemeen.
Bij huisdieren wordt deze goede kokosolie zelfs bij huidaandoeningen gebruikt en het blijkt te helpen. Het is echter beter om een huisdier geen grote stukken kokos te geven vanwege de vertering. Geraspt of nog beter in olievorm kan wel.

Gewone geraspte of gehakte kokos is dus ook gewoon voor beiden bestemd, zolang er geen toevoegingen als suiker e.d. inzitten. Apen eten het ook zo uit de boom en zelfs de kokoskrab klimt ervoor in de bomen om de noten te oogsten.
Het is echter niet goed om echt bewerkte kokos zoals kokosbrood ook aan een dier te geven. Meestal zitten daar toegevoegde kleur- en zoetstoffen in en voor dieren is dat niet goed.
amc