Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je quiche 2 jaar gebruiken?

Ik heb onderin mijn vriezer een opwarm quiche van de lidl gevonden. Deze is echter al 29/8/2015 over de datum gegaan.. is deze alsnog eetbaar... misschien door het opwarmen. Op de verpakking staat dat je hem gekoeld bij 7* moet bewaren.. hij was diep ingevroren

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
amc
7 jaar geleden
Je gaat er niet dood van, maar hij zal taai en niet lekker meer zijn.
Ritsuka
7 jaar geleden
denk niet dat het nog lekker gaat zijn

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Mits je een goedwerkende vriezer hebt (en de quiche ook op tijd ingevroren is), zullen er geen bacteriën in groeien.
Maar door vochtsublimatie en ijskristalvorming gaat de smaak ernstig achteruit.
Waarschijnlijk zul je er niet ziek van worden, maar zal de quiche smakeloos zijn.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
T.h.t. (ten minste houdbaar tot) betekent dat je het gewoon kunt eten, maar de fabrikant biedt geen garantie meer dat de smaak is zoals het was. T.g.t (ten minste te gebruiken tot) betekent dat het gevaarlijk is om nog te eten.
De quiche zal waarschijnlijk t.h.t. zijn waardoor je het gewoon kunt eten. Als de verpakking gewoon dicht zit, heb je nul kans dat je er ziek van wordt. Ik zelf denk dat de smaak nog gewoon prima is! Er wordt zat eten weggegooid terwijl dit niet nodig is.
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding