paar honderd meter van onze snackbar is een broodjes zaak gekomen. Nou gaat hij ook friet verkopen. Mag dat zomaar??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als hij de benodigde vergunningen van de gemeente heeft gekregen, dan mag dat
anneliez
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, dat heet vrije markt en concurrentie. Zorg gewoon dat het bij jullie beter is (prijs, sfeer, hygiëne, enz.) en dan komt het wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een ongescheven wet is wel : dat als je bijv een viszaak in de straat heb dat je niet snel een tweede daar neerzet....

ja of het moet zijn dat de eerste heel slecht bekend stond om zijn werk en product.....

het mag dus wel hee? maar meestal zoeken beginnende ondernemers liever een spot die nog echt " leeg " staat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha, hier in de prachtwijk rijgen de turkse bakkers/slager/döner/groenteboer combinaties zich aaneen. Die ongeschreven wet is hier onbekend ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zijden vroeger wel eens : ja de arabieren dat zijn een roofvolk en stelende normaden uit de woestijn ha ha valt ook wel mee
een concurrent of concullega erbij.

misschien kunnen jullie onderling iets regelen..
bijvoorbeeld jullie de ene week iets speciaals in de aanbieding, zij de andere week.
bijv. friet plus kroket voor een aantrekkelijk prijsje.
beter dan elkaar de straat uitpesten...

en natuurlijk zorgen voor smakelijke producten
misschien ook 'specialiteiten' of iets bijzonders voor jullie snackbar gaan verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja natuurlijk mag dat. waarom zou hij dat niet mogen?
mijn vraag is dan: waarom trek je dat in twijfel? als ondernemer weet je toch ook wel dat ondernemen niet het exclusieve recht is van jou alleen.