Hoe kom ik aan het recept 'zelfgemaakte patat met stoofvlees' uit Vrouw (Telegraaf ) 2008?

Op de site van de Telegraaf krijg ik een error. Heeft iemand heel misschien dit recept ergens? Ik kan ook wel andere recepten vinden maar deze was echt heel goed...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ik kreeg geen error:

40 g boter ~ 750 g doorregen runderlappen, in dobbelstenen ~ 2 uien, gesnipperd ~ 2 tenen knoflook, geperst ~ 200 ml rode wijn ~ 2 laurierblaadjes ~ 3 kruidnagels ~ 1 tl kaneel ~ 2 el azijn ~ 1 vleesbouillonblokje ~ 2 el bruine suiker ~ 1 kilo aardappelen, vastkokend ~ 1 liter olie om in te frituren

Verhit boter in een braadpan, schroei vlees rondom dicht. Zet vuur laag en voeg uien en knoflook toe en bak al roerend 2 minuten mee. Voeg wijn, laurier, kruidnagel, kaneel, azijn, bouillon blokje, suiker en heet water toe tot vlees net onder staat. Sluit af met een deksel en stoof op laag vuur minstens 2 uur. Breng op smaak met zout en peper. Schil aardappelen en snij in staafjes van 1 cm dik. Was ze en bewaar tot gebruik onder koud water. Verhit olie tot 170 ºC. Droog friet in schone theedoek. Verdeel in drie porties en bak ze in 4-6 minuten gaar maar niet bruin. Laat uitlekken op keukenpapier, hou warm onder zilverfolie. Verhit olie tot 180 ºC en bak friet tweede keer in 4 minuten goudbruin. Serveer vlees over de frieten. Lekker met sperziebonen.

BEREIDING 40 minuten (+ 2 uur stoven)
879,4 kcal, 49,4 g eiwit, 34 g vet waarvan 10,7 g verzadigd, 88,5 g koolhydraten, 9 g vezel

Toegevoegd na 1 uur:
Als je de error krijgt door een adblocker: ik druk op functietoets [F5] en ik krijg de pagina vervolgens wel te zien.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel! En ook voor de tip met de adblocker :). Stoofvlees staat te pruttelen!
paulus811
7 jaar geleden
Goed gevonden, maar ik vraag me af wat het speciale ingredient is wat dit recept zo speciaal maakt.