Mag je alcohol drinken als je net beugel hebt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
20.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bier (met mate) kan geen kwaad. In geen geval plakkerige dingen zoals kauwgom en toffees
Erna55
7 jaar geleden
Je hebt van de ortho een lijstje meegekregen waar je met eten en drinken rekening mee moet houden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
nee, ik heb geen lijstje gehad, op Google kon ik ook nergens wat over vinden. dankjulliewel
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.tandartsbeukers.nl/files/6413/2456/2143/voeding__beugels.pdf
Alleen zoete drankjes zijn af te raden.
Alcohol maakt niet uit voor je beugel.
Dus oppassen met likeur, zoete shotjes en mix drankjes, maar ook Jillz is erg zoet.
Bier is geen probleem, maar pure wodka is op zich beter dan één biertje en het ontsmet de boel ook meteen,
Maar niet teveel, want vallen met een beugel kan extra schade veroorzaken.

Antwoorden (1)

Je kunt het beste alleen water drinken met je beugel in. Geen suiker/koolzuurhoudende sappen drinken, water en groene thee zijn prima.
Witte wijn en bier is geen probleem, maar rode wijn niet doen.
Als je dan toch suiker bevattende dranken drinkt, spoel je je bitje daarna af met water.

Toegevoegd na 10 minuten:
Wat mag:
water, thee, koffie, icetea zonder prik, melk, chocomelk, jus d’orange, appelsap, siroop, spa rood, spa groen, cristal-clear zonder prik, fristi, taksi, dubbeldranken, isostar in poedervorm, (bier/wijn voor volwassenen), appel in stukjes, stokbrood in stukjes, spareribs afsnijden.
Niet doen:
cola, cola light, sinas, 7-up, cassis, tonic, bitterlemon, alle energy dranken, icetea met prik, red bull, breezer’s, dubbelfris met prik, crystal-clear met prik, toffee’s, taaie drop, kippenpoten/spareribs afkluiven.

http://orthohellevoetsluis.nl/pdf/20111203-DE%20VASTE%20BEUGEL.pdf